Voorhouts Kamerkoor

Candlelight concert 12 december 2023

Op dinsdagavond 12 december vond in de Kleine Kerk in Voorhout het CandlelIght concert plaats in de aanloop naar de Kerstdagen. Het werd georganiseerd door georganiseerd door de Stichting Vrienden van de Kleine Kerk.
De Singing Stars en het Voorhouts Kamerkoor bundelden hun krachten om het publiek onder te dompelen in tijdloze melodieën van echte kerstklassiekers. Om de sfeer te versterken, baadde de Kleine Kerk in het zachte schijnsel van kaarslicht en bracht de getalenteerde organist Paul van Hoek een kerstmedley ten gehore op het prachtige orgel van de Kleine Kerk.
Het was een onvergetelijk concert voor liefhebbers van kerstmuziek.

Na het optreden werd de avond in stijl afgesloten met een drankje voor musici en toehoorders.

Concert 'Een mensenleven in muziek' 4 november 2023

Zaterdag 4 november 2023 gaf het Voorhouts Kamerkoor een concert in de Dorpskerk in Sassenheim met als thema: 'Een mensenleven in muziek'. Verschillende thema's passeerden de revue zoals: Liefde, Oorlog en Vrede, Heimwee, Verlangen en Afscheid. Met werken van Lauridsen, Elgar, Monteverdi, Gesualdo, Orlando di Lasso, Pärt, Andriessen en anderen...

Wij ontvingen een mooi verslag van de avond:
Sfeervol concert Voorhouts Kamerkoor
In de prachtige, door kaarsen verlichte monumentale Dorpskerk te Sassenheim zong het Voorhouts
Kamerkoor o.l.v. Ilia Belianko afgelopen zaterdag een sfeervol en zeer afwisselend concert. Zoals een
mensenleven kan verlopen: het mysterie van geboorte, een wiegelied, liefde, afwijzing, oorlog, vrede,
heimwee, huwelijk, feest en de aftakeling naar de naderende definitieve overgang, waarbij een deel
uit het requiem van Pizzetti klonk. Tot slot zong het koor een troostrijk wiegelied van Daniel Elder,
prachtig begeleid door onze gastpianist, waarbij de twinkelende lichtgevende klanken een
sprookjesachtig gevoel teweeg brachten. Voor elke toehoorder in de goedgevulde kerk was er wel
ergens een gevoel van herkenning, dat hier en daar zelfs een traantje los maakte. “Een ketting van
pareltjes”, zo was de reactie van een toehoorder.

Kunst in het Overbosch 2023

Zaterdag 19 augustus 2023 werkte Voorhouts Kamerkoor mee aan '10 jaar kunst in het Overbosch'. Tussen alle kunstenaars liepen we al zingend door het bos. Bij verschillende bomen zongen we een bijpassend lied zoals bijvoorbeeld: 'The oak and the ash' bij een eik en 'On the green hillside' bij een berk. Het weer werkte goed mee en vooral ook door het publiek en de verhalen die loskwamen was het een prachtige middag.

Jubilarista's

11-01-2023

Vanaf de oprichting van Voorhouts kamerkoor 25 jaar geleden waren Annemiek, Maria en Lida erbij. Namens de KCZB kregen zij de gouden roos uitgereikt door Marleen en Rob.